søndag den 26. august 2012

Pardo Jewellery Clay

Et nyt materiale er blevet prøvet af nemlig Pardo Jewellery Clay. Det er et materiale, som minder om modellér voks og cernit, men er måske mere velegnet til smykkefremstilling/små ting end cernit. De første modeller, jeg har fremstillet er nok mest sommerfarver, men efterårsfarverne er også købt - se sidste billede i blogindlægget:-)

Jeg ruller materialet forsigtigt ud på et rent, "glat" bord (det ville ikke gå på eks et træbord). Jeg har forskellige forme, og med disse trykker jeg figurerne ud. 

I noget af Clay'en har jeg lavet et mønster i forvejen med forkellige materialer - eks knapper.

Jewellery Clayen skal hærde/bage i ovnen i max 30 minutter ved 120 grader. Herefter lakerer jeg figurerne med en speciel lak beregnet til materialet. Det giver en flot, glat og let blank overflade og gør figurerne mere holdbare.



Planene er, at der skal laver ørenringe og armbånd af figurerne, så langt er jeg bare ikke nået endnu:-)

Alle materialer har jeg købt på Graficals hjemmeside - lad mig vide, hvis der er brug for mere hjælp til at finde de konkrete varer:-)

De fine efterårsfarver:-)
Den sorte og den røde har en smule glimmer i sig. 

2 kommentarer:

  1. Ej, hvor er det blevet fint. Og fedt med lidt guidning - jeg har nemlig lige modtaget en hel kasse Pardo... Måske vi skulle sætte os sammen og kreere en dag.
    Knus

    SvarSlet
  2. Det syntes jeg, vi skal Lene, det kunne være rigtig hyggeligt med en krea-dag sammen:-)

    SvarSlet