tirsdag den 25. september 2012

Fugtige vægge i kælderen

Lige for tiden har jeg desværre ikke så meget tid til at blogge, som jeg har lyst og emner til.

Jeg har gang i et ret stort projekt i kælderen med at skrabe gammel maling og puds af væggene for at gøre dem sundere og mere "åbne". Vi har problemer med fugt i væggene, som sætter sig til skimmel.

Til sommer har vi besluttet os for at få gravet dræn hele vejen rundt om huset, og inde i kælderen er jeg så igang med væggene...

Jeg har kraftigt på fornemmelsen, at de tidligere ejere har pyntet kraftigt på murene/væggene ved at "pusse dem op" med polyfilla og male med en ikke-duffusionsåben maling. Det har skabt en fugt i murene, som ikke rigtig kan cirkulere og komme væk og derfor dannes der skimmel - min egen teori...


Så nu står jeg aften efter aften og skraber og hamrer på væggene. Bagefter får de et lag forankringsgrunder, som holder på pudset så det ikke drysser og smuldrer når jeg til sidst maler over med en god maling fra Flügger til mure og sokler.

Mathias fyldte 5 år i fredags, og vi har haft travlt med at fejre ham og holde fødselsdage... Mere om det senere:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar