søndag den 1. april 2012

Fad med lys og hyacint


DIY fad med lys og hyacint





Jeg har købt en ramme billigt på tilbud - det har de tit rundt omkring i supermarkeder. Faktisk har jeg altid en ramme eller to på "lager", de er ret anvendelige til alt muligt. 
Rammen har jeg malet med en rest maling - en maling fra Trip Trap, som har vist sig at være en super maling. Jeg har bla malet en af vores Stokkestole med malingen, og det må være en ultimativ test, da de stole bliver udsat for lidt af hvert!!


Jeg har også altid lager af flotte papirer. Dem falder jeg for rundt omkring. Søstrene Grene se på dette link har tit forskellige papirer og et andet favoritsted at kigge efter papirer er på grafical.dk hjemmeside

Et papir med bladmotiv blir klippet, så det passer i rammen.
Bag på rammen, fjerner jeg denne ting, som kan få rammen til at stå, og istedet klipper jeg fire selvklæbende filt dutter, så fadet ikke ridser det underlag den kommer til at stå på. Denne lille filt plade har jeg købt i Jem og Fix, men dem har de også rundt omkring i forskellige butikker, og de er også gode at have på lager.



Jeg kommer lidt lega i en sort, blank potte, og får hyacintes og dens rødder til at pakke ned i potten. Jeg har løsnet jorden forsigtig fra hyacinten, så rødderne bliver fri - man kan også skylle jorden af.


Der er vand i bunden af potten, så det dækker legaen. Det passer fint til at hyacinten får det vand den har brug for, så den ikke overvandes og vokser for hurtigt. Rødderne er så dekorative, så jeg nøjes med en satin sløjfe, som sættes fast ned i rødderne med en nål.




Så er faddet og hyacinten klar, og pyntes færdig med lidt lys og en sort spraymalet kogle.

2 kommentarer:

  1. Hej :-)

    Jeg nyder at kigge med på din blog og jeg må sige at du er utrolig kreativ :-)
    Du inspirerer mig meget, men må indrømme at selv om jeg har mange ideer og ting jeg gerne ville have lavet, bliver det ikke til så meget... suk
    Fadet med hyacint og lys er enkelt og smukt og jeg ville ønske, jeg selv kunne "trylle" sådan, måske det kommer, hvis jeg bliver ved længe nok.
    Håber du får en dejlig dag

    SvarSlet
  2. Tusind tak Pia - det er også svært med tiden... Nogen gange kommer jeg faktisk til at fordybe mig for meget i disse ideer jeg får, så det går ud over familien - det er en svær balancegang:-)

    SvarSlet