fredag den 19. oktober 2012

Materialistens manicure råd

Her hvordan jeg foretrække at ordne mine negle, når det skal gøre "ordentligt". Skal lakken blot holde en enkelt aften, og jeg ikke selv skal være værtinde, plejer jeg blot at lægge et enkelt, lidt tykt lag, det det er lettere at få af igen;-)

Jeg klipper først neglen til og filer herefter, ved kun at file i én retning, for at undgå at flosse neglene.  Kan de undgåes, bruger jeg slet ikke en klipper, da neglen let kan flække/revne. Jeg foretrækker en keramisk fil, da den holder evigt... hvis man passer på ikke at tabe den;-)


Med en meget fin fil filer jeg let oversiden af negle, samtidig med neglebåndet skubbes tilbage. Det giver en overflade på neglen, hvor lakken binder bedre. Dette bør man dog ikke gøre, hvis man ofte lakerer  negle...

Jeg bruger altid en underlak og bedst til prisen er Mavalas beskyttende underlak, som er rigtig god til at beskytte neglen mod at blive gul. Sørg for at påføre et tyndt lag, da underlakken ellers vil krakelere og få hele lakken til at falde af!

Essies lakker er rigtig gode og ikke for dyre. De er tætte i farvepigmenterne, og ofte kan man nøjes med et enkelt lag. Chanel havde en smuk grålig lak i et look for nogle år siden, og Essie har en farve i deres sortiment, som ligner den meget.

Desuden har Essie lavet en overlak, som beskytter hele manicuren samtidig med den hurtigtørrer hele arbejdet. Jeg har tidligere været "afhængig" af Dior hurtigtørrende overlak, men Essies er lidt billigere og mindst ligeså god:-)

Og et  tip: Læg neglelakken om aftenen inden du går i seng, så har den natten til at tørre og hærde:-)

2 kommentarer:

  1. Det ser spændende ud ..syntes det ser flot ud med velpassede negle /hænder ..
    i min branche fungere det dog sjældent :)
    Jeg prøver.. :)
    Diana

    SvarSlet
  2. Det kender jeg nu godt Diana - efter en tur i haven, ser det ikke godt ud... Min veninde, som er blomsterdekoratør, bruger dog altid neglelak, når hun er "ude", netop for at dække over sine mørke negle ;-)

    SvarSlet