søndag den 20. maj 2012

Forårets Have bileder


Æble-  og bærbedet:

Det er en skam, at rhododendronerne ikke står i blomst hele sommeren - de er så flotte i denne tid. 

Helt til højre er det et æbletræ, som kun havde få blomster sidste år og gav bare et æble. Det tegner meget bedre i år!

Busken til venstre er en ribs, og mellem rhododendronen og ribsen - bag tulipanerne, er der hindbær på vej op.


Staude-bedet, som først er ved at blive anlagt.


Bed ved legehuset med blomstrende rhododendron.
Højbedet skal på prøve i år, da jeg har købt 6 plantesække, som er fordelt ovenpå plasten fra sækkene. 

Der kom så meget ukrudt i bedet sidste år, at jeg slet ikke kunne følge med til at holde det nede, så nu prøver jeg dette af. 

Jeg har sået rucola og pluksalat indtil videre.




Terrassebedet er jeg ikke helt tilfreds med, så den skal der pusles lidt med her i sommer. 


Det er en træhortensia, som har fået blade og til højre for den, er der en klatrerose på vej.


 Det røde bed


Krydderurte bed og vinrabarber.
Her min klematis Belle of Working. Den ses også til højre på billedet nedenunder.

Bordet bruger jeg til at lægge vasketøj sammen på om sommeren.




Bøgehækken er sprunget ud, og tulipanerne Maytime kan skimtes. 

Planen er at få klippet hækken godt ind, så bedet bliver lidt bredere.













Ved siden af bænken har jeg forskellige lathyrus - fra Claus Dalbys Bilka sortiment og fra Isabela Smith. De er så småt begyndt at klatre.

I bedet kommer der Dahlia og Georginer samt bonderoser/pæoner. Herunder er det georginer, der er på vej op gennem jorden.











Bedene foran huset. 

Paradisæblet blomstrer rigtig flot.

Jeg er bange for, at magnolien fik frost på et sårbart tidspunkt, for knopperne blomstrer ikke, men falder af. Det er jeg rigtig ærgelig over...

Se de søde akelejer herunder:



Rigtig god sommeruge til alle:-)




3 kommentarer:

  1. Ej, for en masse lækre billeder, Anne! Så lækker have I har jer. Knus

    SvarSlet
  2. WOW for en vakker hage, virkelig inspirerende!
    knus fra Cathrine

    SvarSlet
  3. Hvor er din have da smuk og fin.. og huset med. Et lille paradis. Du har sandelig sans for dit stor flader og de små detaljer. Fantastisk syn ;o))

    SvarSlet