tirsdag den 3. juli 2012

På vej mod noget stort - hækleprojekt


I sidste uge var jeg en tur i Stof og Stil, hvor jeg egentlig bare skulle finde noget liggestolestof... Men jeg tog samtidig en rask beslutning: "Jeg skal igang med et tæppe, og det skal hækles, skal det!" Sådan et hyggeligt mormortæppe af mange små firkanter i forskellige farver!



Garnhylderne og alle de flotte farver fristede mig i den grad! Jeg lærte grundteknikken i at hækle, da jeg var barn og stadig havde min mormor - min læremester. Det er mange år siden, så jeg købte derfor to hæfter; det ene til at genopfriske teknikken og det andet med en opskrift på en firkant, jeg syntes, der kunne passe.

Over vores sofa har vi et lærredsprint af Poul Pava hængende, og jeg forsøgte at finde garnfarver, der passer til... Det er vist lykkes så nogenlunde... 

Men det svære var godt nok at regne ud hvor mange garnnøgler, jeg skulle købe!!! Jeg kan ikke huske hvordan, jeg kom frem til antallene, men jeg har købt 6 forskellige farver og 5 nøgler af hver... så bliver de spændende hvor langt, jeg når:-) 

Jeg regner med at skal have projektet med, når vi skal på ferie i Mallorca... eller hedder det på Mallorca? Jeg er ikke god til at læse bøger, men mon det bliver for varmt at sidde med garn mellem fingrene i 40 graders varme... Måske bliver det kun i flyet og på værelset i aircondition... Men med på ferie kommer det:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar