søndag den 8. april 2012

Oldes gamle stol

Min mand har arvet sin farmors gamle stol, en rokoko stol min min søster, det er. Jeg har ikke så meget forstand på det, og det betyder heller ikke så meget.. Jeg er glad for at have et af hendes møbler i vores hjem, da hun for min mand og jeg har været en dejlig gammel dame med krudt i og nogle faste og bestemte meninger. Hun forstod altid at hygge om os, når vi var på besøg, og det var spændende at høre hendes historier fra "gamle dage". 

Stolen er meget slidt i betrækker, så vi er enige om, at den skal ombetrækkes. Da det er ret dyrt at få gjort af en møbelpolstrer, er Carsten - min mand med på, at jeg gør et forsøg, og jeg er frisk!! 

Efter en del søgen på nettet, har jeg fundet en webshop, nemlig TM Materialer, som handler med alt muligt inden for bla møbelpolstring. Jeg tror, det bliver i stoffet her til højre, som så skal sømmes på med messingsøm.             

Det bliver rigtig spændende at få gjort, og jeg glæder mig til at se det færdige resultat. Det er altså ikke helt lige meget hvordan det ender ud, da det nok kommer til at koste næsten 800 kr i materialer og det er ikke bare en tilfældig og ligegyldig stol!!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar