fredag den 9. marts 2012

Dahlia'erne er i live!!!

Jeg har, naturligvis, henover vinteren gået og holdt øje med mine tre dahlia knolde. Jeg har indtil videre kun tre knolde, men håber på, det bliver til mange flere i årenes løb. 


Det er så imponerende, at sådan en grim knold kan blive til et hav af smukke blomster, som er smukke og holdbare i både buketter og i haven. Der er bare ikke så mange steder i haven, hvor der er optimale forhold, så jeg må prøve mig lidt frem.


Jeg har opbevaret dem i en gammel træ-æble-kasse, som jeg forede med noget stof-agtigt papir. Knoldende blev lagt i kassen og dækket med en blanding af savsmuld, jord og spagnum. Kassen har stået på gulvet i kælderen med en papkasse ovenpå, og det lader til det har virket som det skulle - de er ikke tørret ind og de ser friske ud uden mug - den ene har endda to skud!


Planen er at få dem i nogle krukker, hvor jeg kan dække dem med jord og holde dem godt fugtige. Så kommer de op i vinduet i kælderen. Dette forarbejde, håber jeg, kan lokke spirer frem, så de får et forspring til sommeren.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar