søndag den 18. marts 2012

Ikke myrer år

Jeg bruger helst ikke gift i haven, men når det kommer til myrerne her på matriklen, så er det altså blevet nødvendigt. 

Sidste år opdagede vi - for sent, at haven er beboet af myrer, og de havde allerede gravet sig vej ind i huset. Rigtig mange steder rundt i haven - især under fliserne havde de gravet gange, som faktisk har fået fliserne til at synke. Det er lidt svært at se på billederne her under, men stien er ret ujævn med huller ned mellem fugerne.

Når jeg skriver "for sent", mener jeg, at det var for sent på året til at jeg kunne komme dem helt til livs. Jeg vandede med myregift, når de blev for mange, og fik også stoppet invasionen i huset, men de blev ved med at dukke op. Så er det min uddannelse som materialist kommer mig til gode - og i år har jeg igen vandet med Matas myremiddel, men inden myrerne er kommet for godt igang med at bygge lægge æg. Jeg håber meget på, at jeg er kommet dem i forkøbet, så vi slipper for dem i år.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar